وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به سوریه سفر کرده است در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت این کشور به ارائه پیشنهاداتی برای رفع موانع همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور پرداخت که مورد استقبال مقامات سوری قرار گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، ظهر دیروز شنبه ، با سامر خلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه و محمد احسان هاروزنه رییس بانک مرکزی این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار راه های گسترش روابط اقتصادی، تجاری و رفع موانع همکاری اقتصادی بین جمهوری اسلامی و سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

وزیر اقتصاد کشورمان با تأکید بر ضرورت افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور ، گسترش همکاری‌های اقتصادی و ضرورت رفع موانع موجود، پیشنهاداتی به طرف سوری ارائه داد.

 

 رفع مشکلات ارزی از طریق سپرده گذاری بانک‌های مرکزی دو کشور و ایجاد شرکت تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک از پیشنهادات خاندوزی در این دیدار بود که مورد استقبال طرف سوری قرار گرفت.

 

 وزیر اقتصاد سوریه هم ضمن استقبال از پیشنهاد ارائه شده از سوی وزیر اقتصاد جمهوری اسلامي ايران، از آمادگی کشور سوریه برای همکاری با همکاران ایرانی خبر داد و بر عزم جدی سوریه برای تحقق طرح های مشترک دو کشور و رفع موانع اقتصادی و تجاری تأکيد کرد.

 

 بر این اساس مقرر شد جزئیات پیشنهادات ارائه شده از سوی کارشناسان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

یافتن شریک تجاری، خریدار خارجی و نماینده فروش از بین تجار و واردکنندگان عراق، مهم‌ترین اقدام در بازاریابی صادراتی شرکت‌های تولیدی و بازرگانی ایران در عراق است.
 

شرکت‌های ایرانی و خارجی موفق در بازار عراق، متناسب با نوع محصول و استراتژی‌ها و بودجه بازاریابی صادراتی‌شان دربازار عراق از روش‌های متنوعی برای پیدا کردن تجار عراق، استفاده می‌کنند.

در این فرصت به دو روش پیدا کردن تجار عراق اشاره می‌کنیم:

  1. شرکت‌هایی که تجربه بازاریابی در عراق و صادرات به عراق را دارند به‌خوبی می‌دانند که، برخی از تجار سرشناس و شرکت‌های بازرگانی عراق در بازارهای عمده فروشی عراق دفتر بازرگانی یا غرفه بازرگانی دارند. بنابراین یکی از روش‌های پیدا کردن تجار عراق، حضور میدانی در بازارهای عمده فروشی عراق است؛ و لازم است مدیران یا کارشناسان بازرگانی بین الملل و صادرات شرکت‌های تولیدی و بازرگانی ایران به کشور عراق سفر کنند و به صورت میدانی در بازارهای عمده فروشی عراق، از طریق پرس و جو، تجار سرشناس عراق که در بازارهای عمده فروشی عراق دفتر تجاری یا غرفه تجاری دارند را پیدا کنند و با ایشان ارتباط بگیرید.

     

با توجه به اینکه لزوما همه تجار و واردکنندگان عمده عراق در بازارهای عمده‌فروشی دفتر تجاری ندارند، ولی قطعا در بازارهای عمده فروشی نماینده فروش دارند، یکی از اقدامات مهم شما در بازارهای عمده فروشان عراق این است که از بنکداران و عمده‌فروشانی که محصول مشابه محصول تولیدی شرکت شما را عرضه می‌کنند پرس و جو کنید و اطلاعات تجار سرشناس محصول مورد نظر را از آن‌ها بگیرید.

۲. همانطورکه شما به‌عنوان یک تولید‌کننده و یا بازرگان، برای پیدا کردن تجار عراق تلاش می‌کنید تا با ایشان ارتباط بگیرید، وارد مذاکره بشوید و پیشنهاد همکاری، شراکت و نمایندگی فروش محصولاتتان را بدهید، تجار عراق نیز برای تأمین کالاهای مورد نیازشان دائما در حال جستجو برای یافتن تولیدکنندگان معتبر هستند؛ و به همین دلیل است که تجار عراق دائما از نمایشگاه های بین المللی معتبر در کشورهای مختلف، به ‌ویژه ایران بازدید می‌کنند.

یکی از روش‌هایی که تجار عراق برای پیدا کردن تولید کنندگان و صادرکنندگان معتبر کشورهای مختلفاستفاده می کنند، جستجو در دایرکتوری‌ها و یلوپیج های تولید کنندگان و صادرکنندگان آن کشور است.

بنابراین یکی از روش‌های پیدا کردن تجار عراق، البته این بار با این تفاوت که تجار عراق شرکت شما را از طریق معرفی توسط خودتان پیدا می‌کنند این است که در"دایرکتوری‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران" به‌ویژه دایرکتوری‌هایی که  به‌صورت تخصصی و هدفمند در بازار عراق توزیع می‌شود، از طریق درج آگهی تبلیغاتی و درج اطلاعات، توانمندی‌های شرکت و محصولات خود را معرفی کنید.

و به این نکته مهم توجه داشته باشید که در بخش اطلاعات تماس شرکت خود، در این دایرکتوری‌ها و یلوپیج ها، یک شماره موبایل متصل به شبکه‌های اجتماعی از شرکت خود اعلام کنید تا مسیر ارتباط تجار عراق با شما به‌صورت اینترنتی تسهیل شود.

دایرکتوری ها منابعی ماندگار هستند و از آنجا که هر ساله تجدید چاپ می‌شوند می‌توان گفت حضور مستمر شما را در بازار صادراتی، اثبات و به نمایش می‌گذارند؛ و در کنار سایر روش‌های بازایابی صادراتی، وجود نام و اطلاعات شرکت شما در دایرکتوری کشورتان از الزامات صادرات است.

  •  مؤسسه تسیلگران تجارت فکر فردا" با همکاری و نظارت "اتاق های مشترک بازرگانی" با تهیه، چاپ و مهم‌تر از همه توزیع برنامه‌ریزی شده و هدفمند کتاب‌های دایرکتوری به صورت تخصصی برای هر کشور هدف صادارتی و به صورت همه ساله اطلاعات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران را به صورت مستقیم در اختیار تجار و در واقع واردکنندگان کشورهای خارجی قرارمی دهد. چرا که تجار و واردکنندگان عمده کشورهای وارد کننده، دایرکتوری‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان سایر کشورها را تهیه و در آن جستجو می‌کنند تا با تولیدکننده محصول مورد نظر جهت تأمین کالا تماس برقرار کنند.

سومین نسخه از "دایرکتوری تولید‌کنندگان و صادرکنندگان ایران جهت توزیع در کشور عراق"درحال تدوین می باشد. این دایرکتوری به سه زبان عربی، کوردی و انگلیسی در تیراژ 3000 نسخه، و برای سال 2023 میلادی توزیع و در اختیار تجار، واردکنندگان عمده، شرکت‌های پخش، تشکل‌های بخش خصوصی و دولتی عراق قرار خواهد گرفت. لذا فرصت ارزشمندی است در جهت معرفی تولیدکنندگان کشور که قصد صادرات محصولات و خدمات خود را به عراق دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وبسایت www.fftf.ir   مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن‌های 02166563118 و 02166563164 تماس حاصل فرمایید.

 

 

کشور عراق، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات نفت دارد و عمده محصولات مورد نیاز خود را وارد می کند.

 خوشبختانه این مقصد بزرگ صادراتی و رو به رشد، در همسایگی ایران است و مرزهای تجاری متعدد بین ایران و عراق از شمال تا جنوب درکنار سایر مزیت‌هایی همچون انرژی و نیروی کار ارزان و...، ایران را در مقایسه با سایر کشورهای رقیب، مبدا جذاب‌تری برای تأمین محصولات مورد نیاز تجار عراق مبدل کرده است.

  از این رو بازار عراق، حداقل تا 10 سال آینده یکی از بهترین مقاصد صادراتی و سرمایه‌گذاری برای ایران خواهد بود. مهم‌ترین گام در بازاریابی صادراتی در عراق، پس از تحقیقات بازار و تدوین استراتژی‌های بازاریابی، یافتن شریک تجاری، خریدار خارجی و نماینده فروش از بین تجار و وارد کنندگان عمده درعراق است.

 

مهم‌ترین روش‌های پیدا کردن تجار و وارد کنندگان عمده در عراق عبارتند از: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی عراق، حضور در هیأت‌های تجاری که به عراق اعزام می‌شوند، حضور در نشست‌های تجاری B۲B ، حضور میدانی و بازاریابی میدانی در عراق، درج اطلاعات شرکت و معرفی محصولات شرکت در دایرکتوری‌ها و یلوپیج‌ها، ارتباط با اتاق‌های بازرگانی عراق، ارتباط با رایزنان بازرگانی ایران درعراق و به‌طورکلی حضور و معرفی شرکت و محصولات شرکت در هر محلی است که احتمالاً مشتریان بالقوه عراقی در آنجا حضور دارند. 

یکی از مؤثرترین و کم هزینهترین روش‌ها برای بازاریابی صادراتی و پیدا کردن تجار و واردکنندگان عمده در عراق، درج آگهی تبلیغاتی و ثبت و ارائه اطلاعات و در واقع معرفی شرکت و محصولات شما در دایرکتوری هاست و دایرکتوری های تولیدکنندگان کالاها و خدمات هر کشور از مهم‌ترین منابع برای پیدا کردن آنها و برقراری ارتباط با آن‌ها می باشد.

کشورهای رقیب ایران در بازار عراق، با داشتن چنین دایرکتوری هایی امکان دیده شدن تولیدکنندگان و صادرکنندگان خود را بیشتر کرده‌اند. متأسفانه این کمبود در خصوص تولیدکنندگان کشور ایران در بازارهای خارجی به شدت دیده می شود و تجار کشورهای هدف صادراتی علاوه بر اینکه شناخت خوبی از تولیدکنندگان ما ندارند به راحتی نیز نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

همانگونه که یافتن مشتری خارجی برای یک تولیدکننده امری دشوار و مستلزم هزینه است و زمان است، برای یک واردکننده نیز یافتن محصول مورد نظر از میان انبوه تولیدکنندگان یک کشور دشوار است. لذا وجود یک دایرکتوری جامع که به صورت طبقه بندی شده بر اساس حوزه فعالیت، تولیدکنندگان منتخب کشور که آمادگی و توانایی صادرات دارند را معرفی کند، برای تجار کشورهای خارجی بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود.

چه بهتر که ما به عنوان فروشنده، در معرفی خود پیش قدم شویم و به درستی این گام را برای ورود به بازار کشور هدف صادراتی خود برداریم. وجود اطلاعات یک تولیدکننده در دایرکتوری هایی که به ویژه از منابع معتبری چون اتاق های بازرگانی منتشر می‌شوند، یک معرفی نامه خوب برای نشان دادن توانمندی‌ها و  اعلام آمادگی برای همکاری با شرکای تجاری خارجی است.

دایرکتوری ها منابعی ماندگار هستند و از آنجا که هر ساله تجدید چاپ می شوند می توان گفت حضور مستمر شما را در بازار صادراتی اثبات و به نمایش می گذارند. در کنار سایر روش‌های بازایابی صادراتی، وجود نام و اطلاعات شرکت شما در دایرکتوری کشورتان از الزامات صادرات است.

با افزایش رقبا باید تلاش کنیم تا بیشتر و بیشتر دیده شویم....

"مؤسسه تسیلگران تجارت فکر فردا" با همکاری و نظارت "اتاق های مشترک بازرگانی" بر آن شده تا تلاش کند با تهیه، چاپ و مهم‌تر از همه توزیع برنامه‌ریزی شده و هدفمند کتاب‌های دایرکتوری به صورت تخصصی برای هر کشور هدف صادارتی و به صورت همه ساله اطلاعات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران را به صورت مستقیم در اختیار تجار و در واقع واردکنندگان کشورهای خارجی قراردهد. چرا که تجار و واردکنندگان عمده یک کشور، دایرکتوری های تولیدکنندگان و صادرکنندگان یک کشور را تهیه و در آن جستجو می‌کنند تا با تولیدکننده محصول مورد نظر جهت تأمین کالا تماس برقرار کنند.

سومین نسخه از  "دایرکتوری تولید‌کنندگان و صادرکنندگان ایران  جهت توزیع در کشور عراق"  توسط"مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا" و با همکاری و نظارت " اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق" درحال تدوین می باشد. این دایرکتوری به سه زبان عربی، کوردی و انگلیسی در تیراژ 3000 نسخه، و برای سال 2023 میلادی توزیع و در اختیار تجار، واردکنندگان عمده، شرکت‌های پخش، تشکل‌های بخش خصوصی و دولتی عراق قرار خواهد گرفت. لذا فرصت ارزشمندی است در جهت معرفی تولیدکنندگان کشور که قصد صادرات محصولات و خدمات خود را به عراق دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وبسایت www.fftf.ir   مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن‌های 02166563118 و 02166563164 تماس حاصل فرمایید.

لینک مطلب در سایت دنیای اقتصاد

 

کشور افغانستان یکی از مقاصد اصلی صادرات محصولات ایرانی است و در حال حاضر بیش از 35 درصد سهم بازار افغانستان در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان قراردارد؛ و یکی از مزیت‌های تجارت با افغانستان، فرهنگ و زبان مشترک است که فرآیند برقراری ارتباط تجاری بین ایران و افغانستان را تسهیل نموده ولی مسایل امنیتی افغانستان مانع از سفر ایرانی‌ها به افغانستان جهت انجام بازاریابی صادراتی میدانی در افغانستان شده است.

از این رو " مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا " با همکاری " اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان" با پذیرش دومین هیأت تجاری از افغانستان متشکل از 70 نفر از معتبرترین تجار و واردکنندگان افغانستان، " دومین شو روم و نشست تجاری B2B ایران و افغانستان" را در تاریخ 22 و 23  آذر ماه 1401 در تهران  و با هدف بازاریابی محصولات و یافتن مشتری و نماینده فروش در افغانستان برگزار می‌نماید.

حوزه‌های کالایی نشست تجاری شامل 1.  FMCG(مواد‌غذایی، شوینده، بهداشتی، سلولوزی، پلاستیک و یکبارمصرف، لوازم خانه‌داری، چاپ و بسته بندی) 2. مصالح و لوازم ساختمانی 3. دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی 4.  نفت و گاز و پتروشیمی  5. لوازم خانگی و آشپزخانه 6. لوازم و ادوات کشاورزی می‌باشد.

به دلیل توجه به کیفیت جلسات B2B جهت انجام مذاکرات مؤثر با یکایک تجار، ظرفیت محدود بوده و صرفاً از شرکت‌های ایرانی که محصولات آن‌ها منطبق بر حوزه کالایی و اعلام نیاز تجار افغانستانی مدعو باشد ثبت نام به عمل می‌آید.

لذا از کلیه تولیدکنندگان کشور که فعالیت آنها مرتبط با حوزه های اعلام شده است و قصد تجارت و صادرات به افغانستان را دارند دعوت می شود تا با مشارکت و حضور در این نشست تجاری، توان صادراتی خود را به نمایش بگذارند.

اطلاعات تکمیلی در پیوست ها - تماس با دبیرخانه: 66563118-021

دریافت فراخوان 

دریافت فرم و شرایط ثبت نام

 به اطلاع تجّار محترم و فعالان اقتصادی می‌رساند با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه، امکان ثبت سفارش کالا از مقصد ایران، برای صادرات به سوریه از طریق مرز بوکمال فراهم شده است. چنانچه تجار و فعالان اقتصادی تمایل به انتقال کالا از این مسیر را دارند، می‌توانند درخواستشان را به این ستاد ارسال کنند وبرای دریافت اطلاعات بیشتر با ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه از طریق ای میل info@syriran.ir یا شماره واتس آپ 00963989375567 ارتباط بگیرند .

پیرو بخشنامه 6437/100/1401 مورخ 26/2/1401 معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه سازوکار تعیین سقف واردات در سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری طبق جزء 6 بند ( ب) مصوبات جلسه 46 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موضوع ابلاغیه 171354 مورخه 25/12/1400 معاون اقتصادی رییس جمهوربا توجه به ماده 4 ضوابط اجرایی سیاست های ارزی و تجاری برای توسعه صادرات و مدیریت واردات ( موضوع مصوبه شماره 77718 مورخ 10/7/1400 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت) طبق اولویت های کشور، میزان صادرات سال گذشته بازرگانان در کالاها و به کشورهای اولویت صادرات، به سقف واردات اضافه خواهد شد.

بدینوسیله تعرفه ها و کشورهای مذکور در قالب فایل زیر جهت اطلاع عموم بازرگانان منتشر می گردد.

 برای دریافت فهرست تعرفه ها و کشورهای اولویت صادرات (موضوع بخشنامه سازوکار تعیین سقف واردات) اینجا کلیک کنید

 

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از ابلاغ شیوه نامه صادرات دام به گمرکات خبر داد و گفت: بر این اساس صادرات دام زنده، ( گوساله بالای ۴۰۰ کیلوگرم و گوسفند بالای ۴۰ کیلوگرم) آزاد شد.

سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر از ابلاغ شیوه نامه صادرات دام به گمرکات خبر داد و گفت: بر این اساس صادرات دام زنده، (گوساله بالای ۴۰۰ کیلوگرم و گوسفند بالای ۴۰ کیلوگرم) آزاد شد.

وی با اشاره به اعلام کد تعرفه‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی به گمرک افزود: تعرفه صادرات هر کیلوگرم گوساله ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و هر رأس گوسفند حدود ۵۰ هزار تومان است.

مقدسی درباره اینکه اولین محموله دام صادراتی چه زمانی ارسال خواهد شد؟، گفت: فعلاً می‌خواهیم با واردکنندگان خارجی وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: کشورهای عراق، ازبکستان، تاجیکستان، قطر، امارات و عمان خواهان دام ایرانی هستند.

مقدسی درباره قیمت دام صادراتی نیز گفت: قیمت براساس نرخ‌های جهانی تعیین می‌شود و بستگی به نظر خریداران نیز دارد تا در نهایت با آنان به توافق برسیم.

به منظور افزایش آگاهی نسبت به بازار عراق و بررسی زمینه‌های افزایش صادرات به این کشور، چهارمین همایش آشنایی با بازار عراق به منظور معرفی مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در این کشور، در روز سه‌شنبه مورخ 1401/06/01 از ساعت 10 صبح لغایت 12 بصورت مجازی و حضوری برگزار خواهد شد. در ضمن در این همایش، مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق معرفی می‌شوند.
 
علاقمندان می توانند با مراجعه به پورتالtpo.ir اقدام به ثبت‌نام نمایند. برای افراد پذیرفته شده پیامک حضور در کارگاه ارسال خواهد شد.
 
در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام ثبت نام با شماره های 02122662519 آقای گودرزی دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت تماس حاصل فرمایید.

مؤسسه تسهیلگران تجارت فکرفردا در راستای ارائه خدمات مشاوره و بازاریابی صادراتی خود، همواره آماده پذیرش درخواست شرکت های تولیدکننده ایرانی جهت صادرات محصولات و خدمات آنها می باشد. در همین راستا، مجتمع کشت و صنعت گیاهان دارویی آوان، به عنوان یکی از بزرگترین زنجیره های تولید و فرآوری گیاهان دارویی، زنبور عسل و صنایع تبدیلی و غذایی و محصولات کشاورزی در ایران و خاورمیانه که در زمینه تاٌمین مواد اولیه با کیفیت برای شرکت های دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی با برند ناسوت مشغول به فعالیت است، یکی دیگر از مجموعه هایی است که این مؤسسه افتخار همکاری و ارائه خدمات صادراتی خود را به این مجتمع برعهده دارد. 



 

مأموريت موسسه تسهيلگران تجارت فکر فردا، تسهيل تجارت و صادرات غير نفتي جمهوري اسلامي ايران به بازارهاي عمده هدف صادراتي و کشورهاي منطقه به‌ويژه عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر، امارات، CIS، سوريه، لبنان، آفريقا و ... از طريق ايجاد ارتباط مستقيم بين توليد‌کنندگان کالاها و خدمات ايران با تجار معتبر، واردکنندگان وخريداران عمده کشورهاي هدف صادراتي مي‌باشد؛

 

در اين راستا اقدامات عملي (مؤثر‌ترين و کم‌هزينه‌ترين روش‌هاي يافتن مشتري و خريدار خارجي) ذيل را شرح فعاليت خود قرار داده است:

۱. معرفي توليدکنندگان و صادرکنندگان کالاها و خدمات ايران به تجار و مشتريان بالقوه کشورهاي هدف صادراتي ايران ازطريق گردآوري، تدوين و چاپ مجموعه کتاب‌هاي «دايرکتوري توليدکنندگان و صادرکنندگان ايران» و توزيع در بين تجار کشورهاي هدف صادراتي.

۲. ايجاد ارتباط رو‌در‌روي تجاري بين توليد‌کنندگان کالاها و خدمات ايران با تجار معتبر و واردکنندگان کشورهاي هدف صارداتي از طريق برگزاري «فروم‌هاي تجاري B۲B » و «اعزام هيأت‌هاي تجاري» به همراه نمايشگاه جانبي با رويکرد «Table show».

۳. معرفي نيازهاي وارداتي کشورهاي هدف و راهکارهاي عملي تجارت با کشورهاي منطقه از طريق برگزاري «سمينارها، وبينارها، کارگاه هاي تخصصي حضوري و غير حضوري».

۴. انجام تحقيقات ميداني، امکان‌سنجي صادرات محصول، شناسايي مشتري و شريک تجاري درکشورهاي هدف صادراتي براي شرکتهاي توليدي و بازرگاني کشور.

 

صفحه6 از14

 

ساعات کار

  • شنبه - چهارشنبه: 08:00 - 16:00

ارتباط با ما

  • تهران، خیابان ستارخان، خیابان کوثر دوم، بن بست مینو، پلاک 4، واحد 2
  • تلفن:02166563118-02166563164
  • فکس: 02166439694
  • واتس اپ: 09037977079
  • ایمیل: info@fftf.ir
Top