مهمترین گام در تجارت بینالملل، پس از تحقیقات بازار و تدوین استراتژیهای بازاریابی، یافتن خریدار خارجی و شریک تجاری (تجار، واردکنندگان عمده، شرکتهای پخش و بنکداران) در آنسوی مرزها میباشد.
روشهای متداول یافتن خریدار خارجی و شریک تجاری عبارتند از: تبلیغات اینترنتی؛ سایتهای B2B؛ دایرکتوریها و یلوپیجها؛ رایزنان بازرگانی؛ اتاقهای بازرگانی؛ بازارچههای مرزی، حضور در شوروم های تجاری و هیأتهای تجاری؛ حضور در نمایشگاههای بینالمللی؛ ملاقات های غیرحضوری و مطالعه میدانی.
تجربه شرکتهایی که موفق به تجارت در بازارهای بینالمللی شدهاند نشان داده است که مؤثرترین روشهای یافتن خریدار خارجی و شریک تجاری، حضور در نمایشگاههای بینالمللی، شوروم های تجاری، هیأتهای تجاری و تبلیغات در بانک اطلاعات توانمندی های صادراتی کشور (دایرکتوریها و یلوپیجها) است.
هدف از تأسیس مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا، توسعه تجارت و صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای عمده هدف صادراتی به خصوص کشورهای منطقه همچون عراق، افغانستان و تسهیل صادرات ایران از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان کالاها و خدمات ایران با تجار معتبر، واردکنندگان و خریداران عمده کشورهای هدف صادراتی به خصوص عراق و افغانستان است.
ماموریت ما:
مأموريت موسسه تسهيلگران تجارت فکر فردا، تسهيل تجارت و صادرات غير نفتي جمهوري اسلامي ايران به بازارهاي عمده هدف صادراتي و کشورهاي منطقه بهويژه عراق، افغانستان از طريق ايجاد ارتباط مستقيم بين توليدکنندگان کالاها و خدمات ايران با تجار معتبر، واردکنندگان وخريداران عمده کشورهاي هدف صادراتي ميباشد.
چشم انداز مؤسسه تسهيلگران تجارت فکر فردا تحقق صادرات يکصد ميليارد دلاري غير نفتي جمهوري اسلامي ايران است .
در اين راستا اقدامات عملي (مؤثرترين و کمهزينهترين روشهاي يافتن مشتري و خريدار خارجي) ذيل را شرح فعاليت خود قرار داده است:
1. معرفي توليدکنندگان و صادرکنندگان کالاها و خدمات ايران به تجار و مشتريان بالقوه کشورهاي هدف صادراتي ايران ازطريق گردآوري، تدوين و چاپ مجموعه کتابهاي «بانک اطلاعاتتوانمندی های صادراتی ايران» به عنوان مرجع مناسبی برای تجار خارجی جهت شناخت و یافتن تولیدکنندگان ایرانی و توزيع آن در بين تجار کشورهاي هدف صادراتي چه به صورت حضوری و چه مجازی.
2. ايجاد ارتباط رودرروي تجاري بين توليدکنندگان کالاها و خدمات ايران با تجار معتبر و واردکنندگان کشورهاي هدف صارداتي از طريق برگزاري «شوروم های تجاري B2B » و «اعزام هيأتهاي تجاري» به همراه نمايشگاه جانبي با رويکرد «Table show»و ملاقات های آنلاین تجاری.
3. معرفي نيازهاي وارداتي کشورهاي هدف و راهکارهاي عملي تجارت با کشورهاي منطقه از طريق برگزاري «سمينارها، وبينارها، همایش های حضوري و غير حضوري».
4. مشاوره بازاریابی صادراتی و مذاکرات اختصاصی با تجار از طریق انجام تحقيقات ميداني، امکانسنجي صادرات محصول، شناسايي مشتري و شريک تجاري درکشورهاي هدف صادراتي براي شرکتهاي توليدي و بازرگاني.
دانلود سوابق فعالیت های موسسه فکر فردا
کلمات کلیدی: تجار عراق- یلوپیج تجار عراق- یلوپیج تجار افغانستان- لیست تجار عراق- لیست تجار افغانستان- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- تجارت با افغانستان- صادارت- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- لیست تجار و بازرگانان- تجارت با کشورهای همسایه- پیدا کردن تجار خارجی- تجارت بین الملل-
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی