مقدمه
مهمترين گام در تجارت بين الملل، پس از تحقيقات بازار و تدوين استراتژيهاي بازاريابي؛ يافتن خريدار خارجي و شريک تجاري (تجار، واردکنندگان عمده، شرکتهاي پخش و بنکداران) در آنسوي مرزها ميباشد.
روشهاي متداول يافتن خريدار خارجي و شريک تجاري عبارتند از: تبليغات اينترنتي؛ سايتهاي B2B؛ دايرکتوريها و يلوپيج ها؛ ارتباط با رايزنان بازرگاني و اتاقهاي بازرگاني؛ بازارچههاي مرزي، حضور در فرومهاي تجاري و هيأتهاي تجاري؛ حضور در نمايشگاههاي بينالمللي و مطالعه ميداني.
تجربه شرکتهاي توليدي و بازرگاني که موفق به تجارت در بازارهاي بينالمللي شدهاند نشان داده است که مؤثرترين روشهاي يافتن خريدار خارجي و شريک تجاري( نماينده فروش) ، حضور در نمايشگاههاي بينالمللي، حضور در فرومهاي تجاري و هيأتهاي تجاري، تبليغات و درج اطلاعات در دايرکتوريها و يلوپيج ها و مطالعه ميداني ميباشد.
معرفی
مأموريت موسسه تسهيلگران تجارت فکر فردا، تسهيل تجارت و صادرات غير نفتي جمهوري اسلامي ايران به بازارهاي عمده هدف صادراتي و کشورهاي منطقه بهويژه عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر، امارات، CIS، سوريه، لبنان، آفريقا و ... از طريق ايجاد ارتباط مستقيم بين توليدکنندگان کالاها و خدمات ايران با تجار معتبر، واردکنندگان وخريداران عمده کشورهاي هدف صادراتي ميباشد؛
چشم انداز مؤسسه تسهيلگران تجارت فکر فردا تحقق صادرات يکصد ميليارد دلاري غير نفتي جمهوري اسلامي ايران است .
در اين راستا اقدامات عملي (مؤثرترين و کمهزينهترين روشهاي يافتن مشتري و خريدار خارجي) ذيل را شرح فعاليت خود قرار داده است:
1. معرفي توليدکنندگان و صادرکنندگان کالاها و خدمات ايران به تجار و مشتريان بالقوه کشورهاي هدف صادراتي ايران ازطريق گردآوري، تدوين و چاپ مجموعه کتابهاي «دايرکتوري توليدکنندگان و صادرکنندگان ايران» و توزيع در بين تجار کشورهاي هدف صادراتي.
2. ايجاد ارتباط رودرروي تجاري بين توليدکنندگان کالاها و خدمات ايران با تجار معتبر و واردکنندگان کشورهاي هدف صارداتي از طريق برگزاري «فرومهاي تجاري B2B » و «اعزام هيأتهاي تجاري» به همراه نمايشگاه جانبي با رويکرد «Table show».
3. معرفي نيازهاي وارداتي کشورهاي هدف و راهکارهاي عملي تجارت با کشورهاي منطقه از طريق برگزاري «سمينارها، وبينارها، کارگاه هاي تخصصي حضوري و غير حضوري».
4. انجام تحقيقات ميداني، امکانسنجي صادرات محصول، شناسايي مشتري و شريک تجاري درکشورهاي هدف صادراتي براي شرکتهاي توليدي و بازرگاني.
دانلود سوابق فعالیت های موسسه فکر فردا
عضویت در فکر فردا
تماس شما با مجموعه تسهیلگران تجارت فکر فردا (از طریق تلفن 66563118-021 و یا ارسال پیام در واتس اپ به شماره 09037977079) به منزله اعلام آمادگی از سوی شما جهت دریافت اطلاع رسانی های ما برای دریافت هرگونه خدمات این مجموعه می باشد.
پیشنهاد ما به شما این است که نام شرکت، نام و نام خانوادگی و سمت خود، و مختصری از فعالیت شرکت خود را به ایمیل info@fftf.ir ارسال نمایید و بدین وسیله آمادگی خود را جهت اطلاع رسانی برنامه های مرتبط با حوزه فعالیت شرکت را به ما اعلام نمایید.
لذا منتظر اعلام برنامهها نبوده و با برقراری ارتباط با مجموعه ما جهت دریافت فراخوانها، آمادگی خود را اعلام نمایید تا این فرصتهای ایجاد شده را از دست ندهید.
اعضای فکر فردا شامل فرد یا مجموعه ای است که در برنامههای این مجموعه حضور داشته و حداقل یک بار از خدمات این مجموعه بهره برده است. با یک بار استفاده از خدمات این مجموعه شما عضو این خانواده خواهید شد و از خدمات ویژه اعضا برخوردار خواهید بود.
اعضای فکر فردا، مشمول اطلاعرسانیهای ویژه و خدمات ویژه میگردند و همواره از تخفیف ویژه اعضا در هر برنامه برخوردارند.
لازم به ذکر است، اغلب رویدادها و برنامه های مجموعه فکر فردا با همکاری اتاقهای بازرگانی برگزار میشوند، همواره برای اعضای اتاق مربوطه رایگان و یا با تخفیف ویژه همراه خواهند بود. لذا پیشنهاد میگردد با عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و کشور هدف صادراتی خود از امکانات ویژه اعضا بهره مند گردید.
کلمات کلیدی: تجار عراق- یلوپیج تجار عراق- یلوپیج تجار افغانستان- لیست تجار عراق- لیست تجار افغانستان- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- تجارت با افغانستان- صادارت- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- لیست تجار و بازرگانان- تجارت با کشورهای همسایه- پیدا کردن تجار خارجی- تجارت بین الملل-
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی