در پی سفر جناب آقای اصغر عباسپور، رئیس موسسه تسهیلگران تجارت فکرفردا و مجری دومین نشست B2B و شوروم ایران و عراق، به اربیل، جهت انجام هماهنگی های نهایی برای برگزاری این نشست، جلسات متعددی با تجار مدعو برگزار گردید و حضور این تجار جهت انجام مذاکرات تجاری با هیأت ایرانی در 29 و 30 دی ماه در اربیل قطعی شد. اخبار مرتبط با این نشست تخصصی تجاری از طریق همین وبسایت به اطلاع خواهد رسید.
جلسه هماهنگی با کاک یشار مقصود از تجار بزرگ موادغذایی عراق، جهت حضور در "دومین نشست تجاری B2B و شوروم ایران و عراق" که در ۲۹ و ۳۰ دی ماه در اربیل عراق برگزار خواهد شد.
جلسه رئیس موسسه فکرفردا با مدیر کارخانه صنایع غذایی آلین عراق، در خصوص حضور در "دومین نشست تجاری B2B و شوروم ایران و عراق" که در ۲۹ و ۳۰ دی ماه در اربیل عراق برگزار خواهد شد.
دعوت از جناب آقای کامران علی یکی از تجار بزرگ و توانمند سلیمانیه جهت حضور در "دومین نشست تجاری B2B و شوروم ایران و عراق"
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی-نمایشگاه بغداد- نمایشگاه اربیل- نمایشگاه سلیمانیه- نمایشگاه های خارجی- نمایشگاه های عراق- اصغر عباسپور
رئیس مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا، مجری برگزاری دومین نشست تجاری B2B ایران و عراق که در تاریخ 29 و 30 دی ماه سال جاری در اربیل برگزار خواهد شد، امروز 7 آذر ماه طی جلسه ای با جناب آقای ماجد جلال، معاون محترم اتاق بازرگانی اربیل در خصوص پذیرش هیأت اعزامی ایرانی و این رویداد مهم تجاری که به صورت تخصصی در حوزه مواد غذایی، شوینده-بهداشتی، کالاهای سوپرمارکتی، پلاستیک-یکبار مصرف، چاپ و بستهبندی برگزار خواهد شد، به بحث و تبادل نظر و برنامه ریزی پرداختند. لازم به ذکر است تجار اعلام شده در فراخوان رویداد، مشتاقانه جهت حضور و مذاکره با تولیدکنندگان ایران اعلام آمادگی نموده اند.
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی-نمایشگاه بغداد- نمایشگاه اربیل- نمایشگاه سلیمانیه- نمایشگاه های خارجی- نمایشگاه های عراق- اصغر عباسپور
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی- نشست تجاری
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: صادرات تنها راه نجات اقتصاد ایران است و اگر بتوانیم مشکلات صادرات را حل کنیم بسیاری از مشکلات کشور هم حل میشود.
ضرورت هزینه کردن عوارض صادراتی در صنعت
سوران قادر مدیر نمایشگاه بین المللی اربیل در این باره گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه محصولات کشاورزی و ایجاد پل ارتباطی میان بازرگانان داخلی اقلیم کردستان با شرکت های خارجی است.
این دومین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی در اربیل و پنجمین دوره نمایشگاه عرضه محصولات مختلف است که در سال جاری بر پا می شود.
قادر گفت: این نمایشکاه به مدت 4 روز و با حضور 170 شرکت از 8 کشور خارجی میزبان علاقمندان است.
موسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا با حضورز در این نمایشگاه، ازین فرصت در جهت توزیع دومین نسخه کتاب دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران به عراق و معرفی تولیدکنندگان ایران به تجار عراق و سایر کشورهای حاضر استفاده نموده و تحقیقات بازاریابی و میدانی خود را نیز برای برگزاری رویدادهای تجاری آتی خود تکمیل نمود.
منتظر رویدادهای اعلامی از طریق این وبسایت باشید.
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی-نمایشگاه بغداد- نمایشگاه اربیل- نمایشگاه سلیمانیه- نمایشگاه های خارجی- نمایشگاه های عراق- اصغر عباسپور
دومین نسخه کتاب دایرکتوری اطلاعات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران به افغانستان جهت معرفی شرکت های توانمند و علاقمند به صادرات به بازار افغانستان در حال تدوین و صفحه بندی است و برای سال ۲۰۲۲ میلادی چاپ و در افغانستان توزیع و در اختیار تجار این کشور قرار می گیرد.
امید است که بدین وسیله گامی در پررنگ شدن تجارت میان کشورهای همسایه با کشورمان برداشته شود و چرخ اقتصادی برای هردو طرف به خوبی بچرخد.این مجموعه دایرکتوری ها، همه ساله به طور تخصصی به مقصد کشورهای هدف اصلی صادراتیّ چاپ و توزیع می گردند و مستقیما در اختیار بازار هدف و تجار و واردکنندگان کشورهای مربوطه قرار میگیرند و مرجعی برای معرفی تولیدکنندگان کشور برای کسب بازارهای کشورهایی چون عراق، افغانستان و سوریه خواهند بود.
با ما در تماس باشید تا از انتشار نسخه های بعدی این دایرکتوری ها توسط همکاران ما مطلع شوید و فرصت معرفی توانمندی های خود را به بازار کشورهای هدف صادراتی از دست ندهید.
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی-نمایشگاه بغداد- نمایشگاه اربیل- نمایشگاه سلیمانیه- نمایشگاه های خارجی- نمایشگاه های عراق- اصغر عباسپور
اعزام هیأت تجاری به اربیل عراق و برگزاری دومین نشست تجاری B2B ایران و عراق در رسانه ها
لینک خبر: https://khabarfarsi.com/u/112754376
%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1/
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی-نمایشگاه بغداد- نمایشگاه اربیل- نمایشگاه سلیمانیه- نمایشگاه های خارجی- نمایشگاه های عراق- اصغر عباسپور
به گزارش اقتصادنیوز بازار خشکبار دنیا برای صادرکنندگان ایرانی هر روز تنگ تر می شود و رقبای تازه نفس یک به یک بازارهای صادراتی ایران را از آن خود می کنند.
به گفته صادرکنندگان خشکبار ایران، تجار پاکستان با رفتوآمد مستقیم به کرمان و خوزستان، خرمای استعمران را از کف بازار جمعآوری و به نام خود در بازارهای جهانی صادرات میکنند. این در حالی است که صادرکنندگان خشکبار ایران، همچنان از بیم قوانین مربوط به رفع تعهد ارزی، دست از کار کشیده و فعلا به کناری نشستهاند.
به گفته اعضای اتحادیه صادرکنندگان خشکبار صادرات پسته ایران پس از سال 97 و اجرای بخشنامه رفع تعهد ارزی، روند نزولی خود را آغاز کرد و کشورهای خریدار پسته، به سمت آمریکا، ترکیه و به تازگی پاکستان روی آوردهاند. روندی که در حال حاضر در خصوص خرما شاهد آن هستیم و با این شرایط اگر چاره ای اندیشیده نشود، بازارهای صادراتی خشکبار یک به یک از دست خواهد رفت.
به گزارش اتاق بازرگانی تهران، پاکستان در حالی سعی دارد تا بازار خرمای ایران را بازار جهانی از آن خود کند که طی چند سال گذشته، باغات پسته در کالیفرنیای آمریکا جای پسته کرمان را در بازارهای جهانی تنگ کرده و حالا ایالات متحده به بزرگترین تولیدکننده این محصول در جهان تبدیل شدهاست، صادرکنندگان خشکبار از ایران میگویند، پاکستانیها بازارهای صادراتی خرمای ایران را تصاحب کردهاند و برای بازار جهانی پسته نیز خیز برداشتهاند. به گفته مجید بازیان نایبرئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار، حجم تولید پسته ایران طی سال 97 بشدت کاهش یافت و میزان برداشت و آنچه که به بازار داخل عرضه شد، بیش از 50 هزار تن نبود و با پیادهسازی مقررات رفع تعهد ارزی، صادرکنندگان از عرضه بینالمللی این میزان تولیدات باز ماندند.
وی با بیان اینکه در این سال و با غیبت ایران، پسته آمریکا بخش عمدهای از بازار صادراتی کشور را از آن خود کرد، افزود: تولید سالانه پسته در ایالات متحده به 550 هزار تن رسیدهاست و بازارهای خواهان پسته هیچگاه منتظر نمیماند تا پسته ایران را دریافت کند و با کوچکترین وقفه در تجارت این محصول، دیگر کشورها محصولاتشان را جایگزین پسته و سایر فرآوردههای خشکبار ایران میکنند.
بازیان افزود: طی سال 98، صادرکنندگان پسته از ایران مجبور شدند برای بازگشت به بازارهای صادراتی، هر تن از این محصول را به قیمت 5 هزار دلار عرضه کنند در حالی که طی سال 95، نرخ صادرات پسته ایران حدود 10 هزار دلار در هر تن بود.
وی گفت: میزان صادرات پسته ایران طی سال 95 در حدود 138 هزار تن و به ارزش 1.2 میلیارد دلار بود در حالی که در سال 99، بهرغم صادرات 203 هزار تن پسته، ارزآوری این محصول رقمی حدود 1.3 میلیارد دلار بیشتر نبود.
وی دلیل این اتفاق را اعمال مقررات رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان و نیز ایراد در نرخ پایه صادراتی عنوان کرد و یادآور شد که نرخ پایه صادراتی پسته باید اصلاح شود در حالی که وزارت جهاد کشاورزی اعتقادی به اصلاح در این بخش ندارد.
تهاتر خرما با پاکستان
این در حالی است که به گفته امیرحسین زرگرزاده، از صادرکنندگان خرما ایران، فعالیت تجار پاکستانی برای خرید خرما استعمران ایران طی سالهای اخیر تشدید شده و تجار این کشور با رفتوآمد به خوزستان، خرمای استعمران این منطقه از ایران را خریداری و صادراتمجدد میکنند. به گفته وی، تجار پاکستانی حتی به کرمان نیز رفتوآمد کرده و خرمای شاهانی این منطقه را از کف بازار جمع میکنند.
زرگرزاده یادآور شد که در حال حاضر پاکستان، بازارهای بیش از 30 ساله خرمای ایران در جهان را تصاحب کرده و آنطور که در رفتوآمدهای مقامات دولتی این کشور به ایران دیده میشود، به دنبال تهاتر خرما با ایران هستند. این صادرکننده خرما تاکید کرد که امسال به طور قطع، پاکستان بازار صادراتی خرمای ایران را بیش از سالهای گذشته در اختیار خواهد گرفت.
در همین رابطه، زینالعابدین هاشمی دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار نیز گفت: پاکستان با بسیاری از کشورها از جمله بازارهای صادراتی خشکبار ایران، تعرفه ترجیحی برقرار کرده است و طی سالهای اخیر، تجار این کشور به شکل حرفهای به تجارت جهانی خشکبار قدم گذاشتهاند.
وی افزود: یکی از کشورهای خریدار خرما ایران، لهستان است که تجار این کشور اعلام کردهاند که دیگر خرما از ایران خریداری نمیکنند چرا که با برقراری تعرفه صفر درصد میان لهستان و پاکستان، واردات و خرید خرما از پاکستان برای آنها به صرفهتر است.
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی
سخنگوی گمرک گفت: تجارت با همسایگان در هفت ماه گذشته ۶۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن به ارزش ۲۸.۳ میلیارد دلار بوده که ۶۲ درصد وزن و ۵۲ درصد ارزش تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: از مجموع تجارت ۹۸ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۸۱ تنی کشور به ارزش ۵۴ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۹ دلار، در هفت ماه نخست امسال، ۶۱ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۶۴ تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۳۱۹ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۰۵ دلار، مربوط به تبادل کالا با ۱۵ کشور همسایه بوده است که ۶۲ درصد وزن و ۵۲ درصد ارزش کل تجارت را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در این مدت ۴۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۳۰۶ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۴۵۴ دلار به ۱۵ کشور همسایه صادر شد که ۶۴ درصد وزن و ۵۵ درصد ارزش کل صادرات هفت ماهه کشور بوده است.
لطیفی در خصوص میزان صادرات به کشورهای همسایه توضیح داد: عراق با ۱۹ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۰۸ تن به ارزش پنج میلیارد و ۴۸۲ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۹۳ دلار، ترکیه با ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۵۶ تن به ارزش سه میلیارد و ۳۹۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۵۰ دلار، امارات با ۶ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۸۹ تن به ارزش دو میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۸ دلار، افغانستان با دو میلیون و ۷۸۹ هزار و ۹۸۱ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۵۵ دلار و پاکستان با یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۹ تن به ارزش ۶۵۵ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۹۳۰ دلار، پنج مقصد اول صادرات کالاهای ایرانی به همسایگان بود.
وی افزود: عمان با ۳۲۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۸۴ دلار، روسیه با ۳۱۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۳۹ دلار، آذربایجان با ۲۷۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۳۷۲ دلار، ارمنستان با ۱۸۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۷۶۵ دلار، ترکمنستان با ۱۷۴ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۸۹ دلار، قزاقستان با ۹۵ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۷۶۵ دلار، قطر با ۸۵ میلیون و ۳۷ هزار و ۳۲ دلار، کویت با ۷۶ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۶۹ دلار، بحرین با چهار میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۴۷ دلار و عربستان سعودی با ۴۱ هزار و ۱۸ دلار به ترتیب مقاصد ۱۵ گانه صادرات کشور به همسایگان در هفت ماه سال ۱۴۰۰ بودند.
لطیفی توضیح داد: در میان ۱۴۳ مقصد صادراتی کشور، عراق رتبه دوم، ترکیه سوم، امارات رتبه ۴، افغانستان ۵، پاکستان ۷، عمان ۱۰، روسیه ۱۱، آذربایجان ۱۲، ارمنستان ۱۵، ترکمنستان ۱۶، قزاقستان ۲۲، قطر ۲۳، کویت ۲۶، بحرین ۷۰ و عربستان ۱۲۱ بوده است.
لطیفی در خصوص واردات از کشورهای همسایه گفت:از مجموع واردات ۲۳ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۵۸ تنی کالا به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۲۴۲ دلاری کشور در هفت ماهه نخست، ۱۳ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۵۸ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۳۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۸۵۱ دلار مربوط به واردات از کشورهای دارای مرز زمینی و دریایی با ایران بوده است که ۵۸ درصد وزن و ۴۹ درصد ارزش کل واردات را شامل میشود.
وی افزود: امارات با فروش ۶ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۸۸۱ تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۲۷ دلار در صدر کشورهای طرف معامله با ایران قرار دارد که بیش از ۵۰ درصد وزن و ۶۳ درصد ارزش کالاهای وارداتی به کشور از همسایگان را به خود اختصاص داده است.
لطیفی توضیح داد: بعد از امارات کشور ترکیه با فروش دو میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۲۱ تن به ارزش دو میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۷۱ دلار، روسیه با یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۳۳۳ تن به ارزش ۸۵۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۰۴ دلار، عراق با یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۳۸ تن به ارزش ۶۳۰ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۲۱۷ دلار و عمان با ۶۴۱ هزار و ۲۲۵ تن به ارزش ۳۰۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۱۰ دلار در صدر فروش کالا به ایران در میان همسایگان قرار دارند.
لطیفی در خصوص واردات از سایر کشورهای همسایه گفت: پاکستان با ۱۶۹ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۵۰ دلار، قزاقستان با ۳۴ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۴۶ دلار، آذربایجان با ۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۷۱ دلار، ترکمنستان با ۲۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۹۴۷ دلار، ارمنستان با ۱۵ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۹۲ دلار، افغانستان با ۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۰۰ دلار، کویت با هفت میلیون و ۳۶۶ هزار و ۸۵۳ دلار، قطر با ۶ میلیون و ۸۷ هزار و ۱۴۱ دلار و بحرین با یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۲۲ دلار قرار دارند و عربستان نیز فروش کالایی در هفت ماه گذشته به ایران نداشته است.
لطیفی در خصوص رتبه کشورهای همسایه ایران در میان فروشندگان کالا به کشورمان گفت: در میان ۱۴۳ کشور فروشنده کالا به ایران، امارات در رتبه یک، ترکیه رتبه ۳، روسیه ۶، عراق ۹، عمان ۱۲، پاکستان ۲۰، قزاقستان ۳۷، آذربایجان ۳۹، ترکمنستان ۴۳، ارمنستان ۴۸، افغانستان ۵۸، کویت ۶۰، قطر ۶۲ و بحرین در رتبه ۷۹ قرار دارند.
سخنگوی گمرک گفت: خوشبختانه تراز تجاری ایران با ۱۵ کشور همسایه در این مدت، مثبت یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۰۳ دلار بوده است.
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برنامه ریزی برای افزایش تجارت با عراق تا ۲۰ میلیارد دلار خبر داد.
آقای مهدی صفری پس از جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، گفت: این چهارمین جلسه ستاد پس از انتصاب من به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی است؛ در جلسه امروز مسائل عراق و صادرات، واردات، شرکتهایی که خدمات مهندسی دارند و طولانی شدن برخی پروژهها مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه سفر من به عراق به ویژه سلیمانیه و اربیل نیز از محورهای این جلسه بود گفت: پروژههایی که در این مناطق مرزی بازدید داشتم نیز مورد بررسی قرار گرفت.
آقای صفری افزود: بزرگترین مشکلی که درباره مرزها داریم ساعات کاری گمرکات ما بود؛ آن طرف مرز به صورت ۲۴ ساعته کار میکنند، ما هم باید گمرکاتمان را ۲۴ ساعته کنیم. اگر این موانع کوچک برطرف شود روابط تجاری با عراق در بخش شمال، که حدود ۶ میلیارد دلار است، به ۸ یا ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید؛ همچنین اگر هدف تجارت را “۱۲ میلیارد دلاری” تعریف کنیم، میتوانیم به رقم تجارت ۱۶ یا ۲۰ میلیارد دلار برسیم
معاون دیپلماسی اقتصادی با بیان اینکه مصوبات این جلسه شبیه مصوبات هیئت دولت است، اظهار داشت: مسئله مشکلات بانکی بین ایران و عراق در جلسه امروز مطرح و تا حدی رفع شد؛ مسائل گاز، برق، قراردادهای جدید و مذاکرات جدید نیز مطرح شد و به نظر من نتایج مثبت قابل لمسی داشت.
آقای صفری با تاکید بر اینکه تمرکز معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بر کشورهای همسایه و ترانزیت است افزود: در دو هفته گذشته سفرهایی به قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و تاجیکستان داشته ایم و تمام تمرکز ما این است که کشورهایی که به دریا راه ندارند از طریق بندرعباس و چابهار ترانزیتشان انجام شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گسترش همکاریهای ترانزیتی با کشورهای همسایه اظهار داشت: اولویت ما در معاونت دیپلماسی اقتصادی بحث ترانزیت است و روی “بندر چابهار” تمرکز کرده ایم
معاون دیپلماسی اقتصادی ادامه داد: عبور کامیونها از پاکستان، ایران، ترکیه و آذربایجان نیز مطرح بود که انجام شد و در حال حل مسائل سوختی هستیم و در این صورت بین ۱۴ تا ۲۰ هزار کامیون تردد خواهند داشت.
آقای صفری ادامه داد: در همکاری با قرقیزستان تلاش داریم، از طریق “اوش” وارد “چین” شویم؛ وقتی ما ترانزیت را تسهیل میکنیم، باعث ایجاد شغل در داخل میشود و صادرات و واردات ما راحتتر میشود.
وی همچنین از حضور یک هیئت بزرگ از ازبکستان در ایران خبر داد و گفت: مشکل برخی کالاهای قرنطینهای ایران در مرزهای ازبکستان با امضای پروتکلی رفع شد.
آقای صفری اعلام کرد: در دو ماه گذشته، صادرات، در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر شده است
معاون دیپلماسی اقتصادی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای آذربایجان اظهار داشت: ما فشار زیادی روی ارمنستان گذاشتیم و نهایتا از طریق دریای خزر و کشتیهای کانتینری صادرات صیفیجات و میوه جات حل شد، همچنین در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت، “مسیرهای رورویی” با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه “مسیرهای رورویی” موقت است اظهار داشت: علاوه بر این “روروها” دنبال آن هستیم که برای ۸ تا ۱۰ رورو قرارداد بسته شود که یا بخریم و یا کارخانجاتمان بسازند، تا یکی از کریدورهای ما بین شمال و جنوب از طریق دریای خزر شکل بگیرد.
آقای صفری با بیان اینکه هنوز مسیر ریلی آستارا – رشت تکمیل نشده است، گفت: تلاش میکنیم بین رشت، انزلی و بندر کاسپین مسیر قطاری شکل بگیرد و بتوانیم از طریق بندرعباس کالا را به دریای خزر و روسیه بفرستیم و کریدور شمال را شکل بدهیم
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: تسهیل صادرات به کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه در راستای سیاستهای ابلاغی وزارت صنعت و اهداف کلان صادرات کشور در اولویت است.
به نقل از گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ایرنا از صندوق ضمانت صادرات ایران، «عبدالله سجادی» در نشست تخصصی با صادرکنندگان افزود: وجود تولیدکنندههای خلاق و کارآفرین در کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی است که میتوانیم با استفاده از آن، سهم صادرات کشور را افزایش دهیم و قطعا تولیدکنندگان اگر بتوانند تولیدات خود را به نحو شایسته و با امنیت خاطر صادر کنند، موجب افزایش ارزش افزوده، گردش منابع و تولید کار در کشور خواهند شد.
وی افزود: فعالان حوزه تولید و صادرات کشور در تمامی استانهایی که به عنوان قطب صنعتی کشور مطرح هستند، متاسفانه به دلیل فقدان حلقههای تعاملی از خدمات و حمایت های صندوق ضمانت صادرات بیاطلاعند و از این جهت با حلقه بستهای از مشتریان روبه رو هستیم. در حالی که میتوانیم از ظرفیتهای ویژه فعالان و کارآفرینان حوزه صنعتی کشور به بهترین شکل برای گسترش صادرات بهرهمند شویم.
سجادی خدمات صندوق ضمانت را شامل بیمه نامه های صادراتی و ضمانت نامههای بانکی عنوان کرد و افزود: بیمه نامه های صادراتی برای تضمین پرداخت مبالغ صادراتی در اختیار صادر کنندهها قرار میگیرد به این معنا که طبق مفاد این بیمهنامه، اگر به هر دلیلی، طرف خارجی از پرداخت پول به صادر کننده امتناع کرد، صندوق ضمانت موظف به پرداخت پول به صادر کننده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، اظهار داشت: ضمانت نامه های بانکی نیز از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران به صادر کنندگانی که مایل به دریافت تسهیلات از بانکها هستند، تعلق می گیرد به این نحو که صندوق با شرایط بهتری خدمات ضمانتی را به نفع آنها در وجه بانکی که می خواهد تسهیلات دهد، ارائه میکند.
وی افزود: بانکها ملزم هستند برای صادرکنندگانی که با ضمانت صندوق معرفی میشوند، تا میزان ۲ درصد سود تسهیلات وام را به نفع آنها کاهش دهند.
کلمات کلیدی: مؤسسه تسهیلگران تجارت فکر فردا- اصغر عباسپور- صادرات- صادرات به عراق- صادرات به افغانستان- تجارت با عراق- صادرات کالا- صادرات کالاها و خدمات ایران به کشورهای همسایه- صادرات خدمات- صادرات مواد غذایی- صادرات خدمات فنی و مهندسی- صادرات فرش- صادرات کنسرو جات- نمایشگاه بین المللی- نمایشگاه های عراق- نمایشگاه های خارجی- اتاق بازرگانی- اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق- اتاق های مشترک- اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان- بازاریابی خارجی- بازاریابی بین المللی- مشتری خارجی- مشتری عراقی- مشتری افغان- اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه- صادرات خرما- صادرات پلاستیک- بازاریابی صادراتی- اصول بازاریابی- مدیریت صادرات- آموزش صادرات- آموزش تجارت- اعزام هیأت تجاری- پذیرش هیأت تجاری- فروم تجاری B2B- دایرکتوری- دایرکتوری تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران- بانک اطلاعات تجار عراق- بانک اطلاعات تجار افغانستان- بانک اطلاعات تجار سوریه- لیست تجار عراقی- لیست تجار سوریه- لیست تجار افغانستان- اطلاعات تجار خارجی